close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקושי של קשישים להזמין תור באינטרנט

מערכת שורשיא סיוון, תשפג31/05/2023

אחד הקשיים שקשישים מתמודדים איתם בעולם הטכנולוגי- הוא הצורך להזמין פעמים רבות תור דרך המרשתת...

תגיות:
צילום: pixabay
הופעת הטכנולוגיה הדיגיטלית חוללה מהפכה בהיבטים שונים של החיים, והפכה את המשימות היומיומיות, כמו הזמנת פגישות, לנוחות לאין ערוך. עם זאת, ייתכן שנוחות זו לא תחול על כל קבוצות הגיל באופן אחיד.

קשישים מתמודדים לעתים קרובות עם קשיים משמעותיים כאשר מנסים להזמין תורים באינטרנט. נושא זה אינו מבודד; הוא משקף פער דיגיטלי רחב יותר, המוגבר על ידי הקצב המהיר של ההתקדמות הטכנולוגית והמאמצים הבלתי מספקים להבטיח הכללה. הסיבות מאחורי אתגר זה הן רב-גוניות, החל מאוריינות טכנולוגית מוגבלת, חששות ארגונומיים ועד היעדר
צילום: pixabay
סיוע אישי.

ראשית, חסם משמעותי עבור קשישים הזמנת תורים מקוונים הוא נושא האוריינות הטכנולוגית. קשישים רבים לא גדלו עם הטכנולוגיה כנוכחות מתמדת בחייהם. מחשבים, סמארטפונים ואינטרנט, הכלים החיוניים להזמנה מקוונת, אינם טבע שני עבורם. בניגוד לדורות הצעירים, קשישים רבים לא היו משופעים בטכנולוגיה דיגיטלית מגיל צעיר, ולכן חסרים להם את הנוחות וההיכרות הנדרשות כדי לנווט בצורה חלקה בממשקים מקוונים. כתוצאה מכך, הם יכולים למצוא את התהליך מאיים, מבלבל או מכריע.

הבעיה מחמירה כאשר אתרי אינטרנט ואפליקציות לא מתוכננים מתוך מחשבה על משתמשים בכירים. ממשקים כוללים לרוב גופנים קטנים, ניווט מורכב או מעברים חזותיים מהירים, שעלולים להיות קשים לניהול של מבוגרים, במיוחד אם יש להם ליקויים חזותיים או קוגניטיביים. חוסר בעיצוב פשוט ואינטואיטיבי יוצר לעתים קרובות מורכבות מיותרת. זה יכול להרתיע קשישים מלנסות להשתמש בפלטפורמות האלה, לאלץ אותם להסתמך על אחרים או לחזור לשיטות לא מקוונות פחות נוחות.

יתרה מכך, תהליך הזמנת תור מקוון לרופאים לדוגמא לרוב חסר סיוע אישי, תכונה שהרבה קשישים מעריכים. באופן מסורתי, קביעת פגישות בטלפון או באופן אישי כללה אינטראקציה עם בן אדם אחר שיכול היה לספק הדרכה, לענות על שאלות ולהציע הבטחות. לעומת זאת, הזמנה באינטרנט יכולה להרגיש לא אישית ומבודדת. כאשר מתעוררים קשיים, מבוגרים עשויים שלא לדעת היכן למצוא עזרה או להרגיש בנוח לחפש אותה, מה שיוביל לתסכול ולהפסקה אפשרית של התהליך.

כדי לטפל בבעיות אלו, ישנם מספר צעדים שהחברה יכולה לנקוט. ראשית, תוכניות חינוך והכשרה יכולות להגביר משמעותית את האוריינות הטכנולוגית של קשישים. תוכניות אלו יכולות לספק הדרכה על מיומנויות מחשב ואינטרנט בסיסיות, כולל תהליך הזמנת תורים באינטרנט. יתרה מכך, הם צריכים להיות מוצגים בצורה נגישה, לא מאיימת, פוטנציאלית על ידי עמיתים או חברי קהילה מוכרים.

שנית, עיצוב טכנולוגי צריך להיות יותר כולל. מפתחים צריכים לשקול את הצרכים והאתגרים הייחודיים של קשישים בתהליכי התכנון והבדיקה. זה כולל שימוש בגופנים גדולים יותר, מערכות ניווט פשוטות יותר ומעברים חזותיים איטיים יותר. יתר על כן, אתרים ואפליקציות יכולים לכלול תכונות עזרה נגישות בקלות או קו שירות לקוחות זמין כדי לסייע לקשישים שנתקלים בקשיים.

לבסוף, החברה צריכה לחשוב מחדש על גישתה לטכנולוגיה ולקשישים. אין להתמקד באילץ קשישים להסתגל לטכנולוגיה הקיימת אלא בהתאמת הטכנולוגיה לצורכיהם. זה יכול לקרות רק כאשר ישנה הבנה וכבוד רב יותר לאתגרים ולחוויות הייחודיות העומדים בפני קשישים.

לסיכום, קשישים נתקלים לא פעם במחסומים משמעותיים בעת הזמנת פגישות אונליין, עקב אוריינות טכנולוגית מוגבלת, ממשקי משתמש מעוצבים בצורה גרועה והיעדר סיוע אישי. כדי לגשר על פער דיגיטלי זה, החברה צריכה ליישם תוכניות חינוכיות, לטפח שיטות עיצוב כוללניות יותר ולטפח הערכה רבה יותר לצרכים ולחוויות הייחודיות של מבוגרים. למרות שהתהליך עשוי להיות מורכב ותובעני, התוצאה הסופית - חברה שבה כל החברים יכולים לרתום את העוצמה והנוחות של הטכנולוגיה הדיגיטלית - היא ללא ספק כדאית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה